Tekapo & Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu Tekapo & Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

Tekapo & Queenstown

Door: ilonaenjoost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

20 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Alweer heerlijk geslapen in een erg comfortabel bed. Na het ontbijt de bergschoenen aan, rugzak gepakt, lunchpakketje mee en op weg om Mount John te beklimmen. Deze berg ligt aan Lake Tekapo en van hieraf heb je geweldige uitzichten op het blauwe meer. Het water is zo blauw, dat het bijna nep lijkt. Dit komt omdat gesteente vanuit de bergen door het water wordt meegesleurd en verpulverd. Dit vormt een soort bloem (flour), dat het water in combinatie met daglicht de intens blauwe kleur geeft. Als de zon schijnt is het helemaal superblauw.
Natuurlijk weer veel mooie plaatjes geschoten. Joost had z’n toestel in de aanslag om een foto van mij, al wandelend te maken…. ik zat te denken hoe ik dit keer in de camera zou kijken :-) en opeens… lag ik voluit in het zand! Knieën, borsten en kin zwart van het zand. Er lag vast een kiezel verkeerd…
Even schrikken, maar de schade viel op wat schaafwondjes na, mee. Ben ik even blij dat Joost dit hilarische moment niet vastgelegd heeft. ’s Avonds langs de andere kant van het meer gereden en in het avondzonnetje op een strandje gezeten, heerlijk. Geen mens te bekennen verder…. Hoewel het hier zomer is, vind ik het met de toeristen ontzettend meevallen. Vaak zien of horen we in de wijde omtrek niemand.
En toen ging ik achter het stuur. Gek hoor, dat links rijden. Alles zit omgekeerd in de auto: wil je rechtsaf, gaat de ruitenwisser aan! Maar ging best OK, al zie ik me nog niet in de stad rijden.
Volgende ochtend op tijd vertrokken uit Tekapo en op weg naar Queenstown. Bij een koffiestop spraken we een Nederlandse motorrijder die al 60 jaar (!) in Nieuw-Zeeland woont. Hij vertelde dat hij op een schip met ca. 900 emigranten vanuit Nederland naar Nieuw-Zeeland is gevaren. Vijf weken deed het schip erover en de omstandigheden waren primitief; er was bijv. alleen zout water aan boord. En dan ‘zeuren’ wij over een vlucht van (maar) 24 uur!
Vlak voor Queenstown zijn we even langs de Kawarau Bridge gegaan, dé plek voor bungyjumpen in Nieuw-Zeeland. Hier is het bungyjumpen ontstaan! Je springt vanaf deze brug 43 meter de diepte in en kunt er zelfs voor kiezen nog even kopje onder te gaan in de rivier. We hebben even staan kijken naar een aantal springers en het ziet er wel heftig uit. En wij zijn van plan dit maandag ook te doen! Moeten nog boeken, maar we gaan het echt doen. Spannend en ontzettend kicken als het voorbij is, denk ik… Er wordt een DVD van gemaakt, dus we hebben straks bewijs! Zouden ze je trouwens een klein duwtje geven, als je daarboven opeens niet meer durft?
Door naar Queenstown, waar we een leuk hotel met Franse balkonnetjes hebben voor de komende nacht. Hier hoorden we dat er gisteravond opnieuw een aardbeving in en rond Christchurch is geweest van 5.2, blij dat wij er net 2 dagen geleden vertrokken zijn!
Queenstown is DE stad van Nieuw-Zeeland voor alle buitensportactiviteiten. Je kunt hier werkelijk álles doen: skydiven, parapenten, wildwaterraften, bungyjumpen, noem het maar op. Veel jonge en sportieve mensen hier dus. Gezellige plek. Even rondgeslenterd en toen erg lekker en luxe uit wezen eten.
Morgen staat een zeiltocht door de Doubtful Sounds op het programma. We stappen voor 24 uur aan boord van een zeilschip en slapen hier dus ook. Hoe dit was, horen jullie binnenkort. Dan ook meer foto's.

P.S.: We vinden het ontzettend leuk jullie reacties op onze berichtjes te lezen!

• 20 Januari 2011 - 12:20

Erik Kl. Goldewijk:

Dag Ilona en Joost. Ik lees dat je gevallen bent, maar ik denk dat Joost dit wel degelijk op de gevoelige plaat heeft vastgelegd. Alleen moest hij waarschijnlijk onder zware druk deze weer verwijderen of mocht deze niet geplaatst worden op de site. We horen het nog wel.
    Mooi dat jullie daar genieten, zit er zelf stinkend jaloers naar te kijken.
    Nog veel plezier de komende tijd en tot horens.

Groeten vanuit een druk kantorencomplex te Zieuwent.

• 20 Januari 2011 - 13:17

Marianne:

Wow! Wat is het mooi daar. Jullie genieten er ook zo van. Prachtige foto's van Tekapo. Blijf lekker genieten en zeker van de bungy jump! Zo leuk dat jullie dat ook gaan doen. Denk aan jullie. Liefs Marianne

• 20 Januari 2011 - 16:31

Peter-Paul:

Als jullie je van 43 meter naar beneden laten pleuren zijn jullie mijn held!!! Kijk maar uit als een kiezelsteentje van 3cm al onoverkoombaar wordt ;-)

Echt ontzettend leuk om jullie zo te volgen. Ik ben helemaal blij om te zien dat jullie zo gelukkig eruitzien op de foto's. Volgens mij in echte opperste staat van ontspanning. Mooi!!

Geniet er daar lekker van allebei!! Heel veel liefs uit de andere kant van de wereld, waar het "same-old-same" gewoon doorgaat.

Bernadette en Peter-Paul

• 21 Januari 2011 - 16:07

Jos Geerits:

Geniet ervan. Oppassen maandag dat de elastiek niet knapt (iedere dag uit eten en out off running laat ook z'n sporen na)!

• 21 Januari 2011 - 16:11

Jos Geerits:

Nabrandertje: mooi om te zien dat je op vrijwel elke foto toch weer anders gekleed ben! Dat moet nu toch onderhand eens stoppen. Of heb je een kledingkoffer per boot na laten sturen naar NZ?

• 23 Januari 2011 - 10:34

Annemiek:

Wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen (vooral op deze toch ietwat tamme zondagochtend in het ziekenhuis). Veel zeilplezier, ben heel benieuwd naar het volgende verslag!

Groet,
    Annemiek

• 23 Januari 2011 - 15:52

Arjan En Vanessa :

He Ilona en Joost,
    ben natuurlijk hartstikke benieuwd geworden, nadat Maris me vertelde dat jullie een blog bijhouden ! wat ziet het er mooi uit, en wow.... wat zou ik graag bij jullie zijn !
    Geniet met volle teugen van alles wat jullie gaan zien en beleven !
    Heel veel plezier nog, en we " houden jullie in de gaten " haha
    Groetjes, Arjan-Vanessa, Linn en Mees