New Zealand, here we are! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu New Zealand, here we are! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

New Zealand, here we are!

Door: ilonaenjoost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

18 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

De vlucht van Sydney naar Christchurch was maar kort, 3 uur. Omdat men hier wil voorkomen dat ziektes/bacteriën e.d. het land bereiken, mag je absoluut geen voedsel invoeren en mogen je schoenen niet smerig zijn. Eerlijk als we zijn gaven we aan dat we onze bergschoenen in de koffer hadden zitten en die moesten dus uitgepakt en geïnspecteerd worden. Toen ik zag hoe grondig de douanier de voetzolen van de schoenen van reizigers voor ons inspecteerde (met z’n neus erop!) en er met z’n vingers wat onderuit peuterde, kreeg ik het wel ff benauwd, maar gelukkig waren ze schoon genoeg. Nadat we onze huurauto opgehaald hadden, begon de korte tocht naar onze eerste B&B in Darfield, 3 kwartier van Christchurch. Men rijdt hier links, wel ff wennen… ik stap nu nog iedere keer aan de verkeerde kant in, dus… ik waag me er over een paar dagen wel aan.
The Oaks is een romantisch wit huis met een grote veranda en de eigenaresse is een Nederlandse dame, die dit enkele jaren geleden als een bouwval heeft gekocht en helemaal opgeknapt. We werden allerhartelijkst ontvangen. Er waren nog 2 Nederlandse stellen, waar we gezellig mee hebben geborreld en gegeten. De eigenaresse, Madeleine, hield erg van koken en maakte alles zelf uit eigen tuin… wat een verwennerij.
We schrokken wel even toen we hoorden dat het epicentrum van de aardbeving van 7.2 op 4 september 2010 in Christchurch vlakbij Madeleines huis lag. Ze heeft, op wat schade na, geluk gehad; het huis van haar buurman is verwoest…. Nu nog schijnen er regelmatig naschokken te zijn, maar gelukkig hebben wij niets gemerkt.
Na het ontbijt in de auto gestapt en op weg naar het grote avontuur. Na ca. 3 uur rijden door een erg mooie omgeving, waar we door het regenachtige weer helaas niet echt van konden genieten, kwamen we aan in Lake Tekapo. Hier zijn we 2 nachten in the Bush House; een modern ingericht 6-persoons huis, vlak aan het meer, waar we nu even zelf voor ons eten moeten zorgen (geen straf, want Joost kookt o zo graag en lekker).
Bij aankomst was het nog bewolkt, maar wel aangenaam weer. Tegen de avond trok het helemaal open en hebben we mooie foto’s kunnen maken en nog even van het avondzonnetje genoten. Morgen de wandelschoenen aan, rugzak mee en de omgeving maar eens verkennen….

• 18 Januari 2011 - 19:44

JW Wendy Koen, Luuk:

Joost en Ilona,

We volgen jullie verslag elke dag. Jullie hebben lekker weer hoorde ik van mijn broer vandaag 30 graden ong. Veel plezier in NZ. See ya,

JW wendy koen en luuk

• 18 Januari 2011 - 19:55

Minouche En Maarten:

Ha luitjes, het is hier ook heel exotisch, maar dan met de Mexicaanse griep. Doen jullie toch beter. Heerlijk die tijd en ruimte om te genieten van die prachtige plekken. Lezen jaloers mee, en laven ons aan de mooie plaatjes.

veel liefs!

• 19 Januari 2011 - 12:34

Boomkampjes:

Ha lieve Iloon en Joost,
    Oh..wat heerlijk om jullie avonturen steeds te lezen!! Dat links rijden zal i.d.d. wel ff wennen zijn. Heb je een fijne auto? Leuke foto's ook! krijgen we goede indruk van de andere kant van de wereld!
    (Jelle wijst iedereen op zijn wereldkaart aan waar jullie nu zijn!)

Heel veel liefs van ons

• 19 Januari 2011 - 15:33

Guzman:

Hey Ilona en Joost,
    Hele mooie verhalen en erg mooie foto's
    nog veel plezier in NZ. En geniet ervan.
    groeten guzman

• 19 Januari 2011 - 15:48

Anouk:

mooie foto's
    ik mis jullie.groetjes anouk en demi?
    veel ple zier op vakantie.