Sydney, wat een heerlijke stad! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu Sydney, wat een heerlijke stad! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

Sydney, wat een heerlijke stad!

Door: ilonaenjoost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

17 Januari 2011 | Australië, Sydney

Als jullie dit lezen, zijn wij al in Nieuw-Zeeland. In Sydney hadden we geen internet in ons hotel, dus maar ff niets laten horen. Maar we hebben superdagen gehad in deze geweldige stad! We hadden hier veel langer kunnen blijven, want we hebben natuurlijk lang niet alles kunnen zien... en het is zo'n mooie, groene, vriendelijke en relaxte stad! Zo anders dan Dubai; wat ook bijzonder was om te zien, maar tegelijkertijd zo kunstmatig.
Dus even een update van de laatste paar dagen.
Woensdagochtend kwamen we na een lange, vertraagde en vervelende vlucht aan in Sydney. Helaas geen plek bij de nooduitgang deze keer en een erg onrustige, smakkende, hoestende en gorgelende buurman…. Van slapen kwam dus niet veel en dan duren 14 uur best lang!
’s Ochtends vroeg aangekomen in ons hotel, waar we helaas nog niet in onze hotelkamer konden. Het is hier 7 uur later is dan in Dubai, dus hadden we nogal last van een jetlag. Het advies was om niet te gaan slapen, maar gewoon direct het ritme van Sydney over te nemen. Dus zijn we alvast de stad gaan verkennen. Heerlijk weer (ca. 30 graden) en wat een mooie en relaxte stad! Lekker in een park gelegen met uitzicht op the Opera House en Harbour Bridge. De mensen hier zijn erg vriendelijk en informeel en je hebt heel snel contact met ze. Bijzonder om dit nu in het echt te zien. Het stikt hier van de leuke terrasjes en restaurantjes, door de hele stad. Veel groen en parken en mooie Victoriaanse huizen. ’s Avonds lekker sushi gegeten en uitgeput naar bed.
Volgende dag (na de klok rond te hebben geslapen) werden we gewekt door het hoogtepunt van onze buurvrouw :-) (erg gehorig hotel) ontbeten bij een leuk tentje met heerlijke cappuccino en vervolgens met de boot naar een buitenwijk van Sydney, Manly, geweest. Een mooi strand met echte ‘surfdudes’…. gaaf om te zien hoor… al die surfers, wachtend op de juiste golf en dan gaan…
En natuurlijk de beachvolleyballers… Volgens Joost rolden mijn ogen eruit van die gebruinde en strakke lijven... ik heb foto’s! Gelukkig waren er voor Joost ook genoeg superkorte rokjes en jurkjes te zien. 's Avonds heerlijk Indiaas gegeten. Je kunt hier werkelijk alle internationale keukens vinden.

Wie in Sydney is móet Bondi Beach gezien hebben, dus wij op onze derde dag daar naartoe. Dat is echt ‘surfersparadise’! Flinke golven en overal groepen surfers wachtend op die ene golf… Ook hier weer veel jonge, gespierde en gebruinde mensen. Hardlopen is hier volgens mij de nationale sport, want we zagen niet anders. En dat met 30 graden! Flink stuk langs de kust geslenterd, met overal kleine baaien en strandjes en de nodige eettentjes. Erg mooie omgeving. Na een verfrissende douche met de boot naar Darling Harbour geweest, een drukke uitgaanswijk met volop bars, cafés en restaurantjes. Erg lekker Italiaans gegeten hier.

Onze laatste dag in Sydney doorgebracht in de Blue Mountains, een natuurgebied buiten Sydney. Toeristisch maar de moeite waard. Terug in Sydney toch nog even over de Harbour Bridge gelopen met een fraai uitzicht op the Opera House en een mega cruiseschip van de Holland America lijn, genaamd Volendam, die net uitvoer. Op tijd naar bed en weer vroeg op voor de vlucht naar Christchurch.
Later meer over onze eerste Nieuw-Zeelandse ervaringen en ook meer foto's.

• 17 Januari 2011 - 10:14

Willeke:

Hallo lieve schatten, heel erg fijn om weer wat van jullie te horen en wat zijn jullie heerlijk aan het genieten. Wij genieten met jullie mee. Nu weet ik het zeker; ik wil ook naar Nieuw Zeeland!
    Lieve groeten, Willeke

• 17 Januari 2011 - 12:51

Marianne:

Zo fijn om mee te genieten van al jullie avonturen en de mooie dingen die jullie zien en leuke dingen die jullie doen. Goede vlucht naar Nieuw Zeeland en verder genieten. Liefs, Marianne

• 17 Januari 2011 - 16:29

Arien:

Leuk jullie reisverslag zo te kunnen volgen. Heel veel plezier daar. Ik wil nog wel wat foto's zien.. groeten, Arien

• 17 Januari 2011 - 17:55

Pap En Mam Rietberg:

Hallo daar,

Wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat daar aan de andere kant van de wereld..
    Hier regent het.. en wij zijn gewoon aan het werk...
    Veel plezier nog..geniet ervan!

LIefs pap en mam

• 17 Januari 2011 - 20:20

Bart En Ingrid:

Hoi hoi,

Leuk om te lezen van Sydney. Wij hebben er ook warme herinneringen aan en als we dit zo lezen willen wij daar nu ook zo graag zijn! Maar ja.

Jeetje, beetje apart zijn jullie gewekt dus. Gelukkig hebben jullie thuis hele rustige buren. Ha ha

Groetjes Bart en Ingrid