Echte toeristen... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu Echte toeristen... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

Echte toeristen...

Door: ilonaenjoost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

11 Januari 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Onze laatste dag in Dubai, en als échte toeristen hebben we vandaag twee sukh's bezocht. Dit zijn een soort van bazaars, waar je van alles kunt kopen.
In de Spice Sukh kun je echt álles aan verse kruiden krijgen. Het rook er heerlijk en veel kruiden had ik nooit in het 'echt' gezien, behalve uit een zakje van de supermarkt. We hadden graag wat meegenomen, maar helaas helaas mogen we in Nieuw Zeeland helemaal niets aan etenswaren invoeren :-(
En toen natuurlijk 'even' naar de Gold Sukh. Ongelooflijk, nog nooit zóveel echt goud en diamanten en parels bij elkaar gezien. De ene na de andere etalage en allemaal willen ze je o zo graag wat verkopen.
Maar helaas zat mijn ring er niet tussen :-)

En als hoogtepunt van ons 'toerist-zijn' hier in Dubai, hebben we vanmiddag een Desert Jeep Safari gedaan. Met een stoet aan 4WD's én een chauffeur crossen door de woestijn, écht gaaf! Gelukkig hadden we niet teveel gegeten van tevoren...
'Helaas' hoorde bij deze trip ook een heuse traditionele avond in een soort van tentenkamp in de woestijn, met dansers, hennapainting, sandboarding, een kamelenrit en eten. Niet ons ding, maar was wel OK.

Morgen om 07.00 uur de taxi naar het vliegveld, waar we om 10.15 uur de bijna 14-uur durende (!) vlucht naar Sydney pakken. Hopelijk lukt het nog een plekje bij de nooduitgang te krijgen (lukte van A'dam naar Dubai wel, toen de dame bij de incheckbalie zag hoe lang Joost is).

We hebben veel zin om deze stad te ontdekken!

• 11 Januari 2011 - 18:17

Klein Goldewijkjes:

Zeker een bijzondere ervaring om te zien!
    De beruchte "tegelring" niet tegengekomen??
    Een hele voorspoedige reis naar Sydney!
    We volgen jullie op de voet!
    Groetjes Ons

• 11 Januari 2011 - 20:05

Jullie Buurtjes:

Hallo,
    Wat leuk al die indrukken in de eerste paar reisdagen.
    We duimen voor jullie dat jullie met die lange benen ook naar Sydney bij de nooduitgang mogen zitten.
    Tot horens, Bart en ingrid

• 11 Januari 2011 - 20:39

Minouche:

Hmm, scheuren door de woestijn, daar heb ik nog goede herinneringen aan. In ander land, weliswaar. Bizar ook dat het dan opeens donker is. Loop Ilona nu ook met een henna tattoo rond :-)

Goed vlucht morgen!

• 12 Januari 2011 - 08:18

Wendy En JW:

Hallo Ilona en Joost,

hartstikke leuk om jullie te volgen! We blijven op de hoogte. Veel reisplezier!!

Gr Wendy en JW

• 12 Januari 2011 - 11:46

Monique Wissink:

He vakantiegangers,

Wat leuk om jullie op deze manier te volgen...Nogmaals heel veel plezier!

Groetjes uit n regenachtig Bergh.

• 12 Januari 2011 - 13:35

Neeltje:

Wat leuk allemaal, Joost en Ilona.
    Mooie foto's (ga zo door).
    Veel plezier in Sydney. Gelukkig hebben jullie niet als stad Brisbane uitgekozen.
    Joost, weet je al dat Elly ziek is?
    Ik stuur je een e-mail.
    Groet van Neeltje

• 12 Januari 2011 - 17:30

Anjali:

Hey Ilona en Joost,
    Geweldig om de verslagen te lezen en jullie genieten volop zo te zien! We wensen jullie een goede reis met veel mooie ervaringen.
    Groetjes van ons beiden

• 13 Januari 2011 - 13:09

Marianne:

Leuke site! Geweldig om al wat van de foto's te zien. Goede reis verder en geniet ervan!!!!

• 16 Januari 2011 - 12:02

Marjan Sonke:

Heerlijk om zo met jullie mee te reizen
    Groet marjan