Thermal Wonderland Wai-O-Tapu - Reisverslag uit Rotoiti, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu Thermal Wonderland Wai-O-Tapu - Reisverslag uit Rotoiti, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

Thermal Wonderland Wai-O-Tapu

Door: ilonaenjoost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

15 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Rotoiti

De rit ging door naar Rotoiti, waar we naar Lakestay Rotoiti, waar we 2 nachten bleven. Moe van het gebrek aan slaap hebben we die dag weinig uitgevoerd en gingen we op tijd het bed in.
De volgende dag hebben we Wai-O-Tapu Thermal Wonderland bezocht. Een gigantisch geothermisch gebied vol met spuitende geisers, bubbelende modderpoelen, stomende watertjes, felgroene meren (ontstaan door de mineralen in het (vulkanische) water en vooral… een penetrante rotte-eieren-stank! Wat een lucht, maar je raakt er na verloop van tijd gelukkig een béétje aan gewend. Heel bijzonder om te zien dat dit gigantisch grote gebied constant in beweging is… en daardoor ook gevaarlijk. Er bestaat een reële kans dat er in de toekomst ergens een uitbarsting plaatsvindt…
Eind van de middag nog even geluierd en liggen zonnen aan Lake Rotoiti, pal voor onze B&B. Joost heeft z’n kano-kwaliteiten geshowd :-) en ’s avonds zijn we lekker uit wezen eten in de dichtstbijzijnde grotere plaats, Rotorua.
Tijdens het ontbijt zaten we met twee nieuwe gasten, Engelsen, waar we gezellig hebben gekletst over hun en onze reis en tips uitgewisseld. Ze verbaasden zich erover dat Nederlanders (over het algemeen) zo goed Engels spreken. Tja…. Toen alles weer ingepakt was, gingen we op weg naar de Coromandel, de peninsula in het uiterste noordoosten van het Noordereiland. Hier zitten we drie nachten in de Drift-Inn B&B in Kuaotunu bij een hele aardige dame. Een huis op de heuvel met alweer een fantastisch uitzicht over zee. ’s Avonds daar op een verlaten strand, met een fles wijn, naar de zonsondergang gekeken. De stranden en baaitjes schijnen hier erg mooi te zijn, dat gaan we de komende dagen dan maar eens ontdekken.

• 15 Februari 2011 - 08:34

Jan:

f.ck it, ik lees nix meer, ik kijk geen plaatjes meer, en ik open jullie meels niet meer. Schandalig deze vakantie, over the hill, protserig, ogen uit steken door alles op het wwweb te zetten. Volgens mij hebben jullie gewoon een reclame buro ingehuurd om dit allemaal in scene te zetten, hebben jullie voor zo'n blauwe muur gestaan en worden jullie nu in alle foto's gefotoshopped.
    Jullie zitten gewoon met de gordijnen dicht in de Max Euwestraat en komen na 7wk weer naar buiten en zeggen met de foto's in de hand, "kijk eens wat wij allemaal gedaan hebben"!!!!!!!

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 15 Februari 2011 - 12:58

Bart En Ingrid:

Hoi, sjonge we blijven ons verbazen over jullie foto's! Ze zijn allemaal zo mooi! Wat een mooi land, zeg.

Groetjes en have fun!

• 15 Februari 2011 - 13:02

Bart En Ingrid:

Wij zijn het trouwens helemaal eens met Jan.

• 15 Februari 2011 - 13:14

Marianne:

Nu jullie dit allemaal gezien hebben en van genoten, volgende vakantie IJsland ?????
    Enjoy!!! Marianne

• 15 Februari 2011 - 20:09

Arien:

Als ik jullie was zou ik de volgende keer maar weer gewoon naar Drenthe op vakantie gaan.

• 15 Februari 2011 - 20:49

JW Wendy Koen, Luuk:

Komen jullie nog wel terug naar nederland? Jullie hebben het super daar.

Geniet nog lekker even,

Groetjes Jw wendy Koen en Luuk

• 18 Februari 2011 - 11:59

Theo En Tineke:

Wat een prachtige reis en dan de fotos,zou zo die kant op willen.Genieten jullie maar lekker
    hier is het koud en mistig.Geniet nog van een fijne vakantie groeten Theo en Tineke.