Onder de indruk.... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu Onder de indruk.... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

Onder de indruk....

Door: ilonaenjoost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

10 Januari 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

We zijn gisteren rond 24.00 uur veilig geland op Dubai Airport, na een voorspoedig verlopen vlucht met maar een half uur vertraging vanaf Schiphol.
Wat een immense, luxe en indrukwekkende luchthaven zeg... en dat was nog maar onze eerste indruk van Dubai :-)
Goed geslapen in ons prima hotel en na een lekker ontbijt zijn we de stad gaan verkennen.
Wat wij vandaag allemaal gezien hebben, niet normaal wat een geld hier zit... alles big-bigger-biggest en wát een luxe. Erg indrukwekkend, maar ook gek, als je bedenkt dat je hier midden in de woestijn zit en Dubai tot voor een jaar of wat geleden nog maar een kleine stad was.

Om 16.30 uur stonden we op het hoogste gebouw ter wereld, Burj Al Khalifa, niet helemaal aan de top, maar wel in de wolken en met een spectaculair uitzicht.

Als echte toeristen hebben we een open bustoer gedaan en heel Dubai 'gezien'. Crisis? Hier zo op het eerste gezicht niet veel van te zien hoor... het ene na het andere megahotel schiet hier de grond nog uit. Benieuwd of dat ook daadwerkelijk allemaal afgebouwd wordt.

Uiteraard ook nog door de grootste shopping mall ter wereld geslenterd. Noem een merk, en het is hier te vinden. En alles weer luxer dan luxe.

Morgen weer een nieuwe dag vol leuke dingen!

• 11 Januari 2011 - 10:50

Joke:

Wel een beetje laat, maar het dringt nu pas tot me door dat ik zo een reactie kan geven. Ik heb gegriezeld bij de foto met het uitzicht over Dubai, hoe hoog stonden jullie, echt ik zou volledig in paniek zijn als ik dat moest doen. Dapper zijn jullie en fijn dat je wel van dit soort spectaculaire momenten kunt genieten.
    Fijn om van jullie te horen. Vandaag nog een hele dag genieten daar, hoop ik voor jullie, en dan morgen weer verder . . .
    Een goede vlucht alvast morgen en tot horens.
    Heel veel liefs,
    Joke

• 11 Januari 2011 - 12:11

Mariska:

Hey,

Wat gaaf zeg! En wat hooooggg!
    Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag! Helemaal leuk!

Liefs Maris

• 11 Januari 2011 - 12:21

Van't Werk:

Jeeee..... we zijn niet een klein beetje jaloers..!! Wat ziet t er allemaal geweldig uit. En nu al foto's...blijf die sturen zodat wij van hieruit een beetje mee kunnen genieten. Fijne tijd nog in Dubai..wij houden hier de boel wel draaiende hoor!!:((