Heli-hike-jetboat - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu Heli-hike-jetboat - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

Heli-hike-jetboat

Door: ilonaenjoost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

26 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hi there you folks,
Ontzettend leuk om al jullie reacties te lezen na onze bungyjump! We kunnen nu wel stoer zeggen dat het ‘niet zoveel voorstelt’, maar da’s niet waar, want we zijn er zelf ook nog steeds van onder de indruk. Had ik al verteld dat we ook nog een origineel Bungyjumper T-shirt hebben gekregen (die we natuurlijk vol trots dragen :-)) en een Certificate of Certified Jumper met de mooie tekst: this relieved person has just faced their fear and embraced a feeling of euphoria by Bungy Jumping from the Kawarau Bridge, the original Bungy site? Goed he? En het klopt ook nog helemaal!!
Maandag na deze geweldige ervaring niet veel meer gedaan, behalve lekker uit eten geweest. Je mag hier trouwens, net als ons in Sydney al is opgevallen, in veel restaurants je eigen wijn meenemen. Op zich niet gek, als je bedenkt dat een glas wijn hier gemiddeld 6 euro kost. Maar wel vreemd dat het zo duur moet zijn, omdat Nieuw-Zeeland z’n eigen (lekkere) wijnen heeft. Later deze reis gaan we natuurlijk nog een wijnproeverij doen (Joost z’n hobby).

Dinsdagochtend weer op tijd op, snel ontbijt en toen op weg naar Makarora, voor onze heli-walk-jetboat tocht. Met een ander, Amerikaans, koppel in de heli gepropt voor een 20 minuten durende vlucht over bergtoppen, rivierbeddingen,bergmeer, tot vlakbij de gletsjer. Gaaf hoor, om zo boven de boomtoppen en tussen de bergen door te cirkelen. Af en toe turbulentie, waardoor we ineens een stuk naar beneden schoten. We werden in een rivierbedding afgezet en toen begon de hike van 3-4 uur door de bossen. Klimmen, dalen, over bergstroompjes springen, door de modder glibberen, (bijna) uitglijden over gladde stenen… een lekkere outdoorwalk (en m’n schoenen zijn inderdaad waterdicht!). Tussendoor natuurlijk nog wat mooie plaatjes geschoten. Poging tot lunchen gedaan aan de rivierbedding, maar de sandflys hadden wel trek in ons, dus dat moest ff snel. Onderweg werden we ingehaald door enkele echte hikers, mensen die dagenlang uren wandelen van hut naar hut. Hun tempo lag toch wel iets hoger dan dat van ons…. Uiteindelijk kwamen we aan bij de plek waar we werden opgehaald door de jetboat. En toen was het scheuren met 75 km/uur over de rivier, scherpe bochten, rondjes om de as, uitwijken voor een plotseling overstekende koe, en vooral flink hard gaan. Af en toe gingen we over zulk laag water, dat je de rotsen onder de boot kon voelen. Ook dit was weer bijzonder leuk… hahaha, het wordt bijna eentonig :-)
Terug in Wanaka (leuk toeristisch plaatsje trouwens, aan Lake Wanaka) gerelaxed in de hot tub (mét bubbels) en een lekker glaasje wijn. Weer een mooie dag!

Vandaag, woensdag, een lange rit achter de rug van Wanaka naar Franz Josef. De hele rit van 280 km (4 uur), dwars door de bossen en met flinke haarspeldbochten (Joost helemaal in z’n hum), flinke regen gehad. Helaas daardoor van de ongetwijfeld mooie omgeving helaas maar weinig kunnen zien. Aangekomen bij onze cabin bij de Ribbonwood Retreat in Franz Josef, blijft het met bakken uit de lucht komen en volgens de vooruitzichten gaat dat nog wel even duren. Balen, maar dat hoort geloof ik wel bij het klimaat hier. Dat wordt de rest van de dag lekker lezen,beetje internetten, filmpje kijken, rummikub spelen… :-). Hopelijk gaat de gletsjerwandeling op Fox Glacier morgenochtend wel door!

• 26 Januari 2011 - 07:32

Jan:

Tjonge jonge, (laat ik het netjes houden), jullie zijn errug goed bezig daar zeg. Dat ziet er echt allemaal wel heel stoer uit daar. Ook erg leuk om over jullie avonturen te lezen. Have fun and keep up the good work.

Greetz Nathalie, Fay en Jan

• 26 Januari 2011 - 10:07

Reinout:

Wat een genot om een dagje vrij te zijn en jullie verhalen te lezen :)
    mooi om met de foto's gewoon echt een idee te hebben hoe jullie het allemaal
    beleven. Bedankt ! En natuurlijk heel veel plezier nog, blijf genieten.

Groetjes,
    Willeke en Reinout

• 26 Januari 2011 - 12:02

Klein Goldewijkjes:

helemaal te gek allemaal, mooie verhalen!............volgens mij zijn jullie daar drukker dan in Nederland! haha!
    Elke keer weer een verrassend reisverslag!
    Groetjes Ons

• 26 Januari 2011 - 12:51

Neeltje:

Wat een leuke, mooie en spannende dingen doen jullie toch!!
    Leuk die foto's steeds erbij. Ongelooflijk dat jullie naar beneden gedoken zijn, knap en vreselijk stoer. Jammer van de regen, maar mede daardoor is de natuur zo prachtig.
    En jullie zijn eigenlijk pas begonnen.....
    Groet,Neeltje

• 26 Januari 2011 - 19:55

JW Wendy Koen, Luuk:

Super zeg! Krijgen wel een beetje heimwee van jullie mooie verhalen. Kunnen niet wachten om jullie foto's te zien.
    Nog veel plezier want er staat jullie nog veel moois te wachten.

Genieten dus,

Liefs Jw wendy koen en luuk

• 26 Januari 2011 - 20:53

Arien:

Ahhhh, ik wil ook, ik wil ook.

• 27 Januari 2011 - 09:12

Van 't Werk:

Prachtige verhalen (Ilona...of moeten we eigenlijk zeggen Esther Verhoef..) en geweldige foto's. Erg leuk om jullie vanuit 't Berghse te kunnen blijven volgen. Wij wensen jullie nog een geweldige tijd en mooie avonturen.. We genieten hier met jullie mee. xx

• 27 Januari 2011 - 09:12

Van 't Werk:

• 30 Januari 2011 - 14:07

Pia:

Hallo,Ilona en Joost.

Helemaal geweldig jullie verhalen te lezen en de prachtige mooie foto's erbij.
    Ik krijg er ook weer helemaal de kriebels van.En haal zelf ook weer mooie herinneringen op van
    mijn reis,alweer 10 jaar geleden.
    Cool........... Jullie bungyjump.Kicken man!
    Wat ook gaaf is,is parachute springen.
    Dit kun je op meerdere plaatsen doen,in Taupo was dit toen het goedkoopst!
    Geniet van alle mooie ervaringen,ik geniet hier met jullie mee.

Lieve groetjes,Pia