We are in The States! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu We are in The States! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joost en Ilona Heres - WaarBenJij.nu

We are in The States!

Door: Ilona Heres

Blijf op de hoogte en volg Joost en Ilona

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas – Zion (2 t/m 4 juni)

2 juni: Schiphol – Detroit – Las Vegas

Na een prima reis, met overstap in Detroit, kwamen we, na in totaal 13 uur, aan in het immens hete Las Vegas. Het luchthavenpersoneel had er niet er niet veel zin in, maar dat kon onze vakantiepret natuurlijk niet drukken. Aan een temperatuur van ruim 40 graden, was het wel even wennen. Het is droge warmte en dat is minder erg dan de vochtige hitte die wij in NL gewend zijn als het boven de 30 wordt. Omdat we al bijna 24 uur non-stop in de weer waren, maar even een kort powernapje gedaan en toen moesten we natuurlijk op verkenningstocht  Joost en ik zijn allebei al eens in Las Vegas geweest, hij 25 jaar geleden, ik 19 jaar geleden. Wat is er in de tussentijd veel bijgebouwd zeg. Het is nog steeds dezelfde kermis. We konden natuurlijk niet weggaan zonder een gokje gewaagd te hebben. In het Bellagio zijn we achter een automaat gekropen en hebben maar liefst $ 7 dollar vergokt … jaja, héftig he? Ik heb daar werkelijk helemaal niets mee. Maar héél veel anderen wel, gelukkig voor de gokpaleizen daar. Toen ging het lampje uit en hebben we heerlijk de klok rond geslapen.

Na het ontbijt de camper opgehaald. Jeeminee, wat een joekel zeg! Gelukkig pas een paar maanden oud, dus hij ruikt nog lekker nieuw. Joost reed er direct mee weg (echte kerel he?), ik ben nog niet zover om achter het stuur te kruipen. Boodschappenkar volgeladen en toen was het al zo laat dat we onze geplande stop in de Valley of Fire niet meer gingen halen. Daarom toch maar naar de camperplaats buiten Las Vegas. Het is even wennen aan het grote gevaarte, maar het is echt fijn je huisje bij je te hebben. De airco werkt prima. Zo goed dat we het de eerste nacht zó koud hadden (met een buitentemperatuur van 28 graden) dat we de airco lager hebben moeten zetten en een deken extra hebben gepakt.

Vandaag zijn we via de Valley of Fire aangekomen in Zion National Park. We staan midden in het park op een mooie plek tussen de bomen, met zicht op de gave rotsformaties.
Onze eerste ‘hike’ hebben we in de Valley of Fire gemaakt. Ondanks dat ‘hiking not recommended’ was vandaag, vanwege de hitte (108 graden Fahrenheit = 42,2 graden Celsius), hebben we het in afstemming met de dame van het bezoekerscentrum toch gedaan. Het was gelukkig maar een wandeling van 2 km, en dat was ook echt lang genoeg. Superheet, veel drinken onderweg, foto’s maken, uitrusten in het kleine stukje schaduw, tussen de rotsen en weer doorlopen. Mooie eerste wandeling.

Rond 18.30 uur (uur tijdverschil tussen de staten Arizona en Utah en dat hadden we dus niet door) kwamen we aan in Zion. De BBQ ging aan (elke kampeerplek heeft hier een BBQ) en lekker geborreld en gegeten en nu tijd voor bed.

We blijven hier 3 nachten en er staan nog meer wandelingen op de planning. Wordt vervolgd.

• 05 Juni 2016 - 16:25

René Jansen:

Hoi Ilona en Joost,
    Wat een vette camper hebben jullie daar te pakken,
    Ik durf te wedden dat hij zo goed bevalt dat er binnenkort in Arnhem ook eentje staat!
    Doen jullie wel rustig aan met die 42,2 graden, want voor je het weet heb jeeen zonnesteek en dan ga je gekke dingen doen en zie je wellicht ook beren op de weg die er helemaal niet zijn!!!!
    Veel plezier en geniet van het kamperen,doen wij ook.
    Groetjes René,Joke.

• 05 Juni 2016 - 17:12

Joke:

Fijn te horen hoe het met jullie is, wel wat zorg over de temperatuur daar!! Wij zitten nu in Friesland aan de borrel bij de caravan ook met een zonnetje, dat wel.
    Tot horens en veel liefs, Joke

• 05 Juni 2016 - 19:21

Willeke:

Leuk om op deze manier met jullie mee te genieten! Vette camper hoor! En wat een grap dat jullie het de eerste nacht koud hebben gehad door de zeer goed werkende airco...wel wat anders dan een kacheltje in een tent ;-)
    Have fun!!
    Liefs, Willeke

• 05 Juni 2016 - 20:24

Annemiek Beek:

Klinkt allemaal super! Have fun! Liefs X

• 06 Juni 2016 - 07:13

Rob Mollen :

Klinkt goed allemaal. Geniet ervan. Is die camper ook nog uitschuifbaar? Wat een ding!

• 06 Juni 2016 - 11:28

Inge Halfman :

Hallo Joost en Ilona,

Dat ziet er prima uit zeg! En wat een mooie camper. Hij is inderdaad wel een stukje groter dan jouw Peugeot Ilona maar dat ga jij wel redden hoor!
    Geniet lekker van jullie tijd in de States. Superleuk om jullie avonturen zo te volgen.

Groetjes!
    Inge

• 06 Juni 2016 - 18:47

Mariska :

Hi Vakantiegangers,

Wat is het weer leuk jullie zo te kunnen volgen! We kijken alweer uit naar het volgende verslag!
    Een megacamper zeg! maar dat past ook prima bij zo'n mega reis in zo'n mega land☺
    Geniet lekker saampjes,
    Wij genieten met jullie mee!

Liefs de Boomkampjes

• 06 Juni 2016 - 22:17

Bart Verstegen:

He Joost en Ilona,

Heel veel plezier in Zion, Bryce, GC, en alle andere mooi plekken die jullie gaan bewonderen!! Erg coole camper! Erg leuk om mee te genieten.

Heel veel plezier!

Groetjes,

Ingrid en Bart

• 09 Juni 2016 - 21:54

Jan-Willem:

Wauw, ziet er nu al gaaf uit! Veel plezier op jullie trip.